دو کار شیطان برای روزه‌داران/ رمضان ماه اتمام حجت است

فرهنگی اجتماعی

دو کار شیطان برای روزه‌داران/ رمضان ماه اتمام حجت است
قم - عضو شواری عالی حوزه‌های علمیه کشور ماه رمضان را ماه اتمام حجت به مومنان الهی دانست و گفت: شیطان دو هدف مهم برای روزه‌داران دارد که امور عبادی و معنوی آنها کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا استادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به پایان یافتن ماه رمضان، اظهار کرد: اگر نقشه شیطان را متوجه نباشیم و ندانیم که دشمن چه خوابی برای ما دیده، ضرر می‌کنیم.

این استاد حوزه گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر روزه گرفتن، توانستیم تا حدی زبان و چشم و گوش خودمان را حفظ کنیم، اگر کاسب بودیم سعی کردیم گرانفروشی و کم فروشی نکنیم، در نمازهای جماعت مساجد شرکت کردیم، به فقرا کمک کردیم اما یکی از نقشه‌های شیطان این است که ما را به قبل از ماه رمضان برگرداند.

آیت‌الله استادی تصریح کرد که کار دوم شیطان این است که ما را به کارهایی وادار کند که امور خیر و نیک گذشته او از بین برود و بی‌ارزش شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ایستادگی و مقاومت را لازمه عملی نشدن نقشه‌های شیطان دانست و تأکید کرد: ماه رمضان نوعی تمرین و اتمام حجت بود که اگر بشر نمی‌توانست گناهان را ترک کند در این یک ماه این کار را نمی‌توانست انجام دهد.

وی گفت: کسی که در ماه رمضان گناهی مرتکب نشده و کاسبی که یک ماه گران فروشی و کم فروشی نکرده، بعد از ماه رمضان هم این رفتار مناسب را ادامه دهد.

آیت‌الله استادی افزود: باید بدانیم که گناهانی وجود دارد که اگر کار خیری انجام دادیم را از نامه عمل ما محو می‌کند.

این استاد حوزه تأکید کرد: کسی که خودش را به خوش اخلاقی، نافله خواندن، کسب حلال، کمک به فقرا و سایر اعمال دینی عادت داد، باید این کارها را در غیر از ماه رمضان انجام دهد و در برابر خواسته‌های شیطان ایستادگی کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: رمضان, عبادت, بندگی, شیطان, مراقبت,
نويسنده : علی